Stress

img_9186

Hej bloggis!! Har jag fått in en liten ”en gång i veckan”-vana här eller? Typ. Denna veckan har gått så vansinnigt jävla snabbt. Mycket har hänt i mitt liv rent psykiskt, har gått igenom mer denna veckan mentalt än vad jag kanske har gjort det senaste halvåret. Jag har haft väldigt mycket att tänka på, att reda ut, och många kamper att ta. Jag hoppas att jag kommer kunna skriva mer om detta när allt har lagt sig lite, då allt är väldigt kaos i min hjärna just nu och svårt att organisera. Inte för er skull då, utan mer för min. Jag kan aldrig hantera något som inte är nedskrivet eller sagt typ. Det måste vara konkret och riktigt, jag ska kunna ta på det och hantera det. Vilket jag inte riktigt kan just nu. Men men! Time will tell.

Denna veckan har vi gjort de sista labbarna med vårt gymnasiearbete. Det kändes faktiskt rätt sorgligt. Vi (Elin, Olivia och jag) har gjort våra laborationer på Göteborgs Universitet, och vi har undersökt hur hormonet som finns i P-piller påverkar fiskar.. väldigt kortfattat haha.. Det har varit så himla kul och lärorikt. Självklart har GA bara börjat nu, hela skrivandet är en fett lång och komplicerad process såklart. Men att vara på GU, och labba med deras välutvecklade teknik, i deras rena labbrockar, med vår handledare som är typ professor, att höra de snacka engelska med varandra i korridorerna, dricka kaffet från personalrummet, skämta och skratta, vara noggranna och rädda, haha kommer sakna det jättemycket? Låter fett konstigt men jag vet inte. Känns som en inblick till en eventuell framtid på något sätt. Som att vi har fått kika in i ett fönster med en viss bild av våra liv där inne. Som ett parallellt universum av framtiden. Vi pratade lite om framtiden idag, eller jag läste Olivias text hon hade skrivit om det till ett skolarbete, och jag har tänkt på det under dagen. Om jag om några år är där på GU och laborerar med dessa snubbarna igen, så har ju verkligen lyckats. Vad lyckas nu innebär. Nej det jag menar är att då har jag följt nån slags dröm, utan att tappa fotfästet och hälsan på vägen. Det är nåt som varnar mig hela tiden, någon röst i mitt bakhuvud som säger att det där inte kommer hända. Jag kan inte glida fram så. Jag kan inte ta mig igenom grundskolan utan några vidare problem och med bra betyg, sedan gymnasiet med problem i massor men ändå bra resultat, för att sedan glida vidare till Göteborgs bästa universitet (typ). Alltså, något måste ju gå fel på vägen. Och sedan tänker jag också, är det ens det jag vill? Vill jag hålla på med naturvetenskap? Vill jag resa? Vill jag jobba? Jag kan inte, för allt i världen, komma på vad jag vill göra. Jag kan bli allt och jag kan bli inget. Jag är allt och jag är ingen. Jag förstår att detta är ett väldigt litet problem i det stora hela, men det är samtidigt något som präglar min närvaro konstant. Jag har verkligen problem med det. Jag vet inte vem jag vill vara eller vem jag är. Vem eller vad jag tycker om. Det är så jobbigt och det gör att jag bara vill bädda ner mig i sängen eller vara med de jag känner verkligen ligger mig närmast hjärtat, dvs familjen och ett fåtal kompisar. Det känns som att jag kommer spendera livet med att försöka förstå vem jag är och vad jag vill. Men det är väl så det är? yeah

Imorgon är det fredag igen. Blir så fruktansvärt trött på tiden. Hur snabbt kan en tid gå? Alldeles alldeles strax är det December, och då är det jul. Sen är det bara en termin kvar av gymnasiet. Jag hade absolut behövt en extra termin däremellan, eller det känner jag nu i alla fall. Bara för att mentalt ställa mig in på att ta studenten. Det är så stort och läskigt för mig. Självklart ska det bli helt fantastiskt, och jag längtar faktiskt jättejättejättemycket, men är samtidigt jätterädd för att lämna mina vanor och det jag känner mig trygg i. Jävla tönt.

Imorgon ska mina vänner som läser musik ha lunchkonsert, det är mest därför jag ska till skolan faktiskt. Nu ska jag kolla på SKAM, har sett 2 säsonger på typ 2 dagar haha. Bästa bästa serien. Ha det fint ❤

Kommentera

