Fredag


Hejsan hoppsan !! Igår var roadtrip nr 2! Men som vanligt började de med morgondopp och frukost. Första stoppet var Profitis Ilias, vid Salakos (bild 2,3,4,5,6). Vägen dit var lång, brant och guppig. Det var verkligen bergsklättring med bilen och utsikten var helt otrolig. Vi besökte hotell Elafos där vi fikade gott, kolla bilden!!!!sjukaste ever. Andra stoppet var Emponas (bild 8,9,10). Emponas är en liten liten by bland berget.  Det var sjukt mysigt och solen gassade. Vi provsmakade olivolja och honung i en liten butik, och promenerade i hettan. Jag åt apelsin från ett apelsinträd och det bara skrek Grekland om platsen. Tredje stoppet var Skala Kameiro (bild 11,12,13,14,15). Detta var en liten fiskehamn, med framför allt en mysig restaurang där vi åt lunch. Vi var alldeles mörbultna och illamående efter den minst sagt omtumlande bilresan. Vi åkte sedan runt hörnet och kom till en mysig liten strand där vi badade och tog det lugnt. 
På vägen hem släppte de av mig en bit innan vi hade kommit hem, och jag gick sista biten längs stranden i solnedgången. Jag satte mig lite på piren och skrev lite i min dagbok, det var, som alltid, extremt extremt vackert och rofyllt. Eftersom vi hade bil utnyttjade vi detta hela dagen, och tog den till en restaurang vi hade fått rekommenderad av hårfrisörskan pappa och Maria har gått till här haha. Stället hette Locanda och var superbra verkligen. 

När vi kom tillbaka hem spelade vi plump, och Maria och jag kollade igenom alla idolernas framträdanden ifrån kvällen. Helt sjukt att Greg åkte ut förövrigt. 

Det var en lång och händelserik dag med många fina vyer och platser hihi!!!

Kommentera

